sobota 19. dubna 2008

Text pomocí cest

Vím,že asi víte,co je co,ale jen tak na připomenutí :o))


1) Vrstvy
2) Kanály
3) Cesty
4) Historie



Pomocí nástroje na tvoření cest vytvoříme cestu.

A klikneme na iconku "VÝBĚR Z CESTY".
Potom překlikneme do CEST a liknutím na tuto ikonku vytvoříme z cesty výběr.



Vrátíme se do VRSTEV a napíšeme text.Píše se zvlášť do klasické textové vrstvy a tak se těžko odhaduje,zda bude bude text stačit,nebo bude chybět a tak se to potřeba opakovat.

Klikneme na ikonku "text podél cesty".


A text se nakopíruje kolem cesty.


Vrátíme se do cest.Je to stále cesta a tak klikněte na tuto ikonku a vytvoří se nám výběr.


Zase se vrátíme do VRSTEV a nástrojem PLECHOVKA vybarvíme textový výběr.


Již vybarveno,zrušíme výběr(pomocí výběr-vybrat nic) a vrátíme do CEST a vyhodíme cestu do koše a nebo zavřeme očičko.


A tady je již hotový text.




Z Jarkou z BC jsme došli na nový způsob jak to dokončit.


1)Nachytejte si vrstvu v barvě ,jaký chcete mýt text
2)postupujte stejně až po plechovku.
3)Potom dejte Vyrat-Invertovat(Ctrl+I)
4)A nakonec Upravit-Vymazat(delete-nová verzeGimpu, Ctrl+K-starší verze Gimpu)




Tady jen malá ukázka co tak jde vytvořit pomocí jakéhokoliv výběru:

3 komentářů:

XenaKM řekl(a)...

Enique, ďakujem za návod, mne sa pri písaní textu neukazuje ikonka "text podél cesty". Kde robím chybu? Ďakujem moc.

nikool.ka řekl(a)...

Já jsem to vyřešila nainstalováním novější verze Gimpu (ze Slunečnice). Sice už se mi to zobrazuje, ale s tím textem mi to nešlo. Vyřešila jsem to pouhou transformací. A na cestu jsem se vyprdla.

Unknown řekl(a)...

Dobrý deň mohli by ste mi prosím vás poradiť nedá sa mi pomocou plechovky zafarbiť ten text stále mi tam ukazuje taký prečiarknutý krúžok a neviem to nijako vyriešiť...všetko sa mi podarilo text mi tam aj zostal ale proste keď chcem zafarbiť text tak mi to nejde a takto mi to zostane také priesvitné...ďakujem pekne